26 Mayıs 2011 Perşembe

ANNEMIN HAMILE OLMASI VE BENIM BEBEK SORUNSALIM



Her ne kadar benden gizlemeye calismis olsalar da fisildasmalarindan anladim bir is cevirdiklerini. zaten Twitter' da  da duyurdum bu aci haberi sizlere . Annem insani bebek dogurcakmis. Dogurcak derken karninin icinden kucuk bir insan cikarcakmis ama daha cok varmis. O bebek oraya nasil girdi? ne ara koydular anlamadim arkadas yaaa. Eger görseydim hayatta izin vermezdim yani.. Carsiya cikip alip, bi arada annemin karnini acip icine sokuverdiler heralde sinsice. Neyse artik olan oldu. Bundan sonra yapacaklarim daha önemli.
 

Dun oturdum arastirma yaptim. Bebeklerle köpekler ayni evde olmamali, eve gelen yeni bebegi sokaga atmalisiniz, evlatlik vermelisiniz ya da geri iade etmelisniz gibi bir cok makaleyi annemin masaya biraktim..  Tabi okumadi bile.. Bunlarin safsata oldugunu zaten biliyormus.  O da aldi beni karsinina endiselenmemem gerektigini, beni hep seveceklerini. onlarin ilk gözagrisi oldugumu söyledi ve bana sunlari okudu:

"Evinde kedi ya da köpek besleyen birçok anne adayı yerli yersiz kulaktan dolma bilgilerle beraber yaşadığı minik dostunu sokaklarda yalnızlığa terk ediyor. Bazıları da kendince bir teselli bularak onu eşine dostuna veriyor. Köpekler icin kuduz teklikesi olabilir. ancak asilar var ise herhangi bir sikinti yasanmayacaktir. Tüylere karsi herhangi bir alerjen durum yok ise sonradan gelismesi cok dusuk bir ihtimaldir (bizimkinde yok diye biliyorum ).

Hamilelik esnasında köpek beslemenin size sağlık açısından bir yan etkisi olmayacaktır. İri köpeklerin siz uzanırken veya otururken üzerinize zıplamasını engellemek için eğitmek önemlidir (bu benim icin önemliymis). Diğer konu ise bebeğiniz eve gelince ortaya çıkacaktır. Bebekler doğal olarak köpeklerin kulaklarını tüylerini çekebilir, onların canını yakabilecek şekilde vurabilirler. Bu da köpeklerde ani tepkiye, pati darbeleri ve ısırmalara yol açabilir (burada da tehlikede olan benmisim ama icabina bakarim evelallah).

Bunu engellemek için yeni bebek eve gelmeden önce köpeğin sorun olabilecek davranışlarını belirleyin ve yeniden eğitmeye başlayın (bittim ben). Köpeğinizi, bir oyuncak bebek kullanarak evin yeni üyesi ile doğum sonrası yapacağınız rutinlere alıştırın. Yemek masasına oturtun, besleyin, kucağınızda taşıyın
(bu ne yaeeee sanki inanicam ben de oncaak olum o oncakk).

Köpeği eğiterek bebeğin oyuncakları ve kendi oyuncakları arasındaki farkı gösterin
(hepsi benim bastan söylemistim).

Köpeğiniz tüm ilginin yeni gelen bebeğe çevrilmesini kıskanabilir. Köpeği n de içinde olacağı oyunlar yaratın  (her yer benim bunu da söylemistim)
."

Sonra dedim gösterin bakiim ne aldiniz. Amacim insan bebeginin oncaklarini malzemelerini görüp taniyip isime gelenleri kendime ayirmakti. Pek sevdim hepsini  aralarina girdim hemen benimmis gibi poz verdim.



Bir ara huzunlendim tabi, amma kiymetliymis daha yeni peydaa oldu hemen alisverise basladilar diye ama sonra annem benim kucukluk fotograflarimi gösterdi. Bana da almislar ki hep oncak beni de sevmisler gördüm. Uzuntum gecti böylece.



Bu bebek efendi ile ilgili maceralarim cok olcak galiba bekleyin göreceksiniz..



Bebek Bakicisi OTTO

4 yorum:

persephone dedi ki...

ottocuum korka hiç kimse senin pabucunu dama atamaz zaten :))

ottoluk dedi ki...

taaaam saol persephone apla. eeeeer pabucumu öyle catilara falan koyarlarsa terk edicem zatenleri evi. sevenim cok elbet biri acar yuvasini:(

niles dedi ki...

Otto Bey,
korkmayınız efenim, evinize şenlik gelecek sana da arkadaş olacak. Bence sevinmelisiinn ! Belli mi olur sen yeni katılacak arkadaşı çok bi çok seversin onların pabucu dama atılır :)))

Peri Tozu Fotoğraf dedi ki...

Hiç meraklarda kalmayınız Otto Bey, en sevimlisinden oyun arkadaşı geldiği için şenliklere başlamalısınız :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...