4 Mart 2011 Cuma

Danua Franky ile amansiz mücadelem


Gecenlerde yine parka gittik oynamaya bi baktim böyle kocaman siyah bir sey var orta yerde. Bizimkilere döndüm 'bu inek degil mi ne isi var burda cimlerimizi yiyecek hep' dedim güldüler deli gibi. Ay ilk defa böyle bir sey görüyordum ve son derece saskindim. Yanina gittim inceledim falan, patiler, kulaklar, tüyler, burun bir köpegi andiriyordu. Sordum sorusturdum ögrendim ki Danua imis. Benim iki katim falandi. Ben bir bozuldum bir üzüldüm nasil olur da benden daha iri bir köpek mekanimda dolasirdi. Kendimi gösterme zamanim gelmisti Vizsla olarak tüm maharetlerimi sergilemeliydim belki ondan güclü degildim evet ama ondan hizliydim.. Ise koyuldum hemen ve her sey aynen asagidaki gibi gelisti...

Bos anini kollayip ileri üzerine dogru atildim önce 




Beni görünce tirsti tabi dört nala kacmaya basladi

Atladim üstüne ay bir salyali sormayin
  Heryerim salya olunca azicik kosayim o da kovalasin böylece belki arkadas oluruz diye düsündüm  
Boynuna sarildim böyle iri bir arkadasin kimseye zarari olmazdi neticede




Sonra ben kostum.
    O kostu... 

Birlikte kosturduk.. Lara arkadasim bizlerin topunu alip asla birakmadigi icin diger tarafta tek oynuyor arada bize bakiyordu..


             Kosmaktan yorulunca o takildi ben de agac kemirdim
Güzel arkadasligimizi haftaya tekrar bulusmak üzere sözleserek taclandirdik.

     Parktan cikinca hüzünlendim basimi öne egdim koca oglani özleyecektim 





 Arabaya binmekte direndim azicik daha oynatirlar belki diye      
 



Cabuk atla findik cuvali dediler hemen baktim umut yok Franky ile haftaya bulusmak üzere evimizin yoluna koyulduk




Eve gidip wikipedia dan Danualar ile ilgili arastirmalar yaptim arkadasimi daha yakindan tanimaliydim. Okuduklarim arasinda en sevdigim cizgi filmlerden Scooby Doo' daki köpekin de danua olmasi beni cok mutlu etti. Franky ile ilgili yazanlar ise söyleydi:



*Danua (Danois, Great Dane), domuz avında kullanılmak üzere en az 400 yıl önce Almanya'da geliştirilen köpek soyu. Alman mastifi olarak da bilinir.
Cana yakın, sahibine bağlı, atılgan ve çevik hayvanlar olan danuaların alımlı bir gövde yapısı, iri ve sağlam çeneleri vardır.Kısa tüyleri kara, sarımsı kahverengi, kırçıllı, külrengi ya da ak üstüne kara lekelidir.Omuz yüksekliği 70-80 cm, ağırlığı 55-70 kg arasında değişir.Bu soyun Danimarka ile olan ilişkisi bilinmemekle birlikte, adını, Danimarkalı anlamındaki Fransizca Danois sözcüğünden almıştır.
Guinness Rekorlar Kitabında kayıtlı en uzun köpek bu türe aittir. Çizgi film kahramanı Scooby Doo bir danuadır.


*Wikipedi
http://tr.wikipedia.org/wiki/Danua

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...